Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Akademickie spojrzenia: konwersatorium Actualité critique européenne 13/04/2021

Akademickie spojrzenia: konwersatorium Actualité critique européenne 13/04/2021

Ośrodek Kultury Francuskiej i Studiów Frankofońskich UW, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych UW oraz Wydział Filozofii UW we współpracy z École Normale Supérieure Paris zapraszają na spotkanie w ramach cyklu Akademickie spojrzenia: konwersatorium Actualité critique européenne.

 

Wyzwania efektywnej edukacji zdalnej – doświadczenia i wnioski z pandemii w Polsce

 

Agnieszka Pugacewicz (DELab UW, Ośrodek Kultury Polskiej – Sorbonne Université, Hybrydowa Szkoła)

Jolanta Aleksandra Rodzewicz (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Hybrydowa Szkoła)

Michał Wiktor Żmijewski (CodiFive, Hybrydowa Szkoła)

 

13.04.2021 wtorek

godz. 16.45 – 18.15

 

Spotkanie, w języku polskim, odbędzie się on-line: https://meet.google.com/oec-ntrt-sjc

 

To spotkanie odbędzie się w ramach realizacji mini-grantu 4EU+ „L’Europe Centrale face à la pandémie”, kierowanego przez dr Kingę Torbicką (OKFiSF UW).

 

 

Wprowadzenie

Pragniemy Państwu przedstawić po raz kolejny w ramach naszego cyklu interdyscyplinarną perspektywę badań pandemii Covid-19 w Europie Środkowej.

Prezentowane zajęcia dotyczą ujęcia interdyscyplinarnego Covid-19. Odbywają się one   w ramach Mini Grantu 4EU+ zatytułowanego „L’Europe centrale face au Covid” otrzymanego przez Ośrodek Kultury Francuskiej UW w ramach Flagship 2 sojuszu 4EU+ „Europa w zmieniającym się świecie: zrozumienie społeczeństw, gospodarek, kultur i języków”.

Agnieszka Pugacewicz: Zdalna społeczność szkolna w Europie – lekcja z pandemii

Agnieszka Pugacewicz zaprezentuje wyniki badań jakościowych systemu edukacji szkolnej, przeprowadzonych w pięciu krajach Unii Europejskiej o różnym poziomie ucyfrowienia szkół. Analizowano różne obszary reakcji szkół na zamknięcie z powodu pandemii: bezpośrednie doświadczenia, nierówności, nauczanie, narzędzia i treści edukacyjne, umiejętności cyfrowe, społeczne i emocjonalne, ocenianie, zdrowie psychiczne oraz korzyści z pandemii dla przyszłej edukacji. Przedstawiona zostanie również analiza danych ilościowych dla Polski w kontekście uczenia się przez całe życie i rozwoju kompetencji cyfrowych.

Aleksandra Rodzewicz: Jak wrócić do szkoły na nowo?

Aleksandra Rodzewicz przedstawi wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród uczniów klas VII i VIII SP oraz uczniów szkół ponadpodstawowych (1150 badanych). Badanie dotyczy aktualnego stanu psychicznego uczniów oraz ich postaw związanych z powrotem do nauki w stacjonarnej szkole. Poznamy także wnioski płynące z badań oraz rekomendacje dla nauczycieli i rodziców związane z edukacją zdalną (m.in. dlaczego przełożenie lekcji z klasy do pokoju ucznia nie działa).

Michał Wiktor Żmijewski: Kryzys jako początek nowej drogi? 

Michał Wiktor Żmijewski spróbuje odpowiedzieć na pytanie – co jest istotne przy wdrożeniach zmiany (nie tylko edukacyjnej)? Podzieli się przemyśleniami po wielu wdrożeniach różnych rozwiązań i przede wszystkim po wdrożeniu kilkunastu szkół do narzędzi zdalnej edukacji (ponad 8000 uczniów i ponad 2000 nauczycieli). Jakie znaczenie ma dobra komunikacja i budowanie społeczności oraz otwarcie się i dopuszczenie uczenia na błędach? Odniesie się też do obecnej sytuacji i przygotowania szkół do “hybrydowego uczenia”. Przybliży w 10 zdaniach idee Fundacji Hybrydowa Szkoła.

 

Noty biograficzne

Dr Agnieszka Pugacewicz

Doktor ekonomii międzynarodowej i analityczka DELab UW, koordynatorka Programu Entrepreneurship & Academia. Zajmuje się poszukiwaniem i tworzeniem wartości w relacjach między organizacjami, w szczególności między sferą edukacji wyższej a jej otoczeniem biznesowym i społecznym. Bada innowacyjne sektory oraz przedsięwzięcia prowadzone przez mniejszości. Interesuje się również kwestiami otwartości i promocji danych oraz kompetencjami przyszłości. Wspiera działalność organizacji pozarządowych – społecznych, edukacyjnych prawnych i kulturalnych – działając w ich zarządach i radach. Stypendystka programu Departamentu Stanu USA International Visitors Leadership Program (IVLP).

Aleksandra Rodzewicz

Od 2007 r. dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, absolwentka WSP w Bydgoszczy (logopedia) oraz APS w Warszawie (tyflopedagogika). Doświadczony trener kompetencji kluczowych w ogólnopolskich projektach adresowanych do kadry zarządzającej szkół i placówek oraz pracowników instytucji wspomagania, nauczyciel dyplomowany, wykładowca Instytutu Studiów Podyplomowych w Warszawie, Lider Zmian w Edukacji, Lider WWRD, Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji. Zaangażowana w edukację oraz życie społeczne, współtwórczyni i realizatorka wielu projektów edukacyjnych. Od 2020 zaangażowana w budowanie Hybrydowej Szkoły. Prowadzi szkolenia w zakresie organizacji pracy szkoły, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zarządzania, komunikacji interpersonalnej, uczenia się. Właścicielka #Facetka_z_Poradni.

Michał Wiktor Żmijewski

Przedsiębiorca działający w branży IT (członek Zarządu http://codifive.pl), analityk i architekt systemów, programista. Odpowiadał m.in. za zarządzanie operacyjne i koordynację projektów budowy systemów informatycznych wykorzystywanych w największych polskich przedsiębiorstwach (m.in. PGNiG, PSG).

Społecznie zaangażowany w prowadzenie Szkoły Podstawowej nr 10 w Warszawie (członek Zarządu 162 koła STO http://www.ssp10.pl/). Pomysłodawca konferencji Koderek (http://koderek.edu.pl) przybliżającej wiedzę o nowych technologiach i współczesnych wyzwaniach edukacyjnych. Propagator przedsiębiorczości i wolontariatu wśród młodzieży. W okresie kwarantanny zaangażowany we wdrażanie zdalnej edukacji w polskich szkołach (ponad 8000 uczniów). Obecnie zaangażowany w rozwój Fundacji Hybrydowa Szkoła  (http://hybrydowa.edu.pl).