Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Akademickie spojrzenia: konwersatorium Actualité critique européenne 15/12/2020

Akademickie spojrzenia: konwersatorium Actualité critique européenne 15/12/2020

Ośrodek Kultury Francuskiej i Studiów Frankofońskich UW, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych UW oraz Wydział Filozofii UW we współpracy z École Normale Supérieure Paris zapraszają na spotkanie w ramach Akademickie spojrzenia: konwersatorium Actualité critique européenne.

 

Jak migranci zbudowali Francję

 

dr Jacek Kubera z Zakładu Socjologii Cywilizacji na Wydziale Socjologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autor książki Francuzi, Algierczycy? Relacje między identyfikacjami Francuzów algierskiego pochodzenia, Toruń 2017

 

dr Marta Widy-Behiesse z Zakładu Islamu Europejskiego na Wydziale Orientalistyki Uniwersytetu Warszawskiego, autorka książki Tożsamość europejskich muzułmanów w myśli Tariqa Ramadana, Warszawa 2012

 

dr Ludwika Włodek ze Studium Europy Wschodniej przy Wydziale Orientalistyki Uniwersytetu Warszawskiego, autorka książki Gorsze dzieci Republiki. O Algierczykach we Francji, Warszawa 2020prowadzenie: Marcin Rychter (Wydział Filozofii UW)

 

prowadzenie: dr Marcin Rychter (Zakład Filozofii Kultury, Wydział Filozofii UW)

 

15.12.2020 wtorek

godz. 16.45 – 18.15

 

Spotkanie odbędzie się on-line na platformie Google Meet: https://meet.google.com/xae-gmxc-bnp

 

Spotkanie w języku polskim.

 

 

Chcemy porozmawiać o wpływie imigrantów, zwłaszcza imigrantów pochodzących z krajów muzułmańskich, na społeczeństwo francuskie. Swoją potęgę gospodarczą Francja w dużej mierze zawdzięcza taniej sile roboczej, czyli imigrantom, którzy masowo napływali do Europy z francuskich kolonii po drugiej wojnie światowej. Dziś dorasta już trzecie, albo nawet czwarte pokolenie potomków tych ludzi. Zastanowimy się nad ich tożsamością, nad tym jak oni sami widzą Francję i swoje kraje pochodzenia, a także nad tym, jak odnosi się do nich reszta społeczeństwa. Poruszymy temat islamizacji środowisk imigranckich, i stosunek do dziedzictwa kolonialnego oraz nacjonalizmu, tak tego francuskiego, jak i tego w krajach ich pochodzenia.